Press TV

Izvor: Wikipedia

Press TV je međunarodni je celodnevni informativni kanal na engleskom jeziku koji se emitira putem satelita,a svoje emitiranje je počeo 2007. godine. Javno proglašeni cilj ovog iranskog informativnog kanala je davanje različitog pogleda na događaje na pre svega bliskom istoku od onog koji se prikazuje na zapadnim ili prozapadnim informativnim kanalima kao što su CNN, BBC, Al Jazeera itd... to jest prikazivati događaje s proPalestinskog,protiv Iranskih sankcija gledišta u kojem se često kritizira američka i britanska politika u tom delu sveta

Vlasništvo[uredi - уреди]

Vlasnik Press TV je iranska država koja ga financira s oko 20 miliona dolara zbog čega je kanal na zapadu proglašen iranskim propagandnim oružjem [1], dok se za prikazane vijesti vrlo rijetko kaže da su netočne. Najbolji primer te činjenice je Google početkom 2012 dava 56.200.000 rezultata za upit Press TV u vlasništvu države, dok za France 24 daruje "samo" 16.600.000 rezultata, a Al Jazeeru "samo" 4.510.000. U sličnom stilu su upućene kritike na račun činjenice da su iranski ministri i razni stručnjaci često na televiziji što po kritičarima dokazuje pristranost koje na primer "nema" na CNN]] i drugim sličnim kanalima koje pozivaju svoje stručnjake na televiziju.

Kontroverze[uredi - уреди]

Nakon prolaska početnih grešaka 2007. godine Press TV se nije našao u kontroverzama sve do 2009. godine kada britanska regulatorna agencija osuđuje emisiju o Rat u Gazi jer u njoj nije bilo dovoljno pokazano izraelsko stajalište, odbivši pri tome obranu kanala da su oni prikazali stajalište, pozive gledaoca po tome kako su oni zvali [2].

Druge mnogo ozbiljnije kontroverze su izazvali wikileaks otkrićem dokumenata u kojima američka i britanska vlada raspravljaju o tome što učiniti s Press TV početkom 2010. godine, kao i odluka kanala da izvrši intervju s novinarem Maziarijem Baharijem dok se nalazio u zatvoru [3]. Služeći se tim razlogom kanalu je bila dana kazna zabrane rada, emitiranja u Velikoj Britaniji koja je potom smanjena na financijsku kaznu plus dodatni uveti tako da je Press TV još uvek pred zabranom emitiranja u Velikoj Britaniji, njegovi signali su redovno, ali ilegalno blokirani po nekoliko dana od početka arapskog proljeća [4] [5] [6], dok istovremeno kanal ne može ući na američko informativno tržište.

Cenzura[uredi - уреди]

Osim u SAD koji je de facto zabranio distribuciju ovog televizijskog kanala na svom području 2011 godine u doba takozvanog arapskog proljeća evropske države su počele zabranjivati rad, emitiranje Press TV-a na svom području. Početak te cenzure pada u maj 2011 kada Velika Britanija pokreće proceduru protiv Press TVa. Tokom sledećih 8 meseci Press TV je biti kažnjen ili novčano ili zabranom rada tokom procesa koji traje do 20.1.2012. [7] kada se stanici zabranjuje emitiranje na britanskom području, a kao formalni razlog se uzela činjenica da Press TV-om koji je u vlasništvu Islamske Republike Iran se upravlja iz Teherana, a ne Londona.

Nakon takve britanske odluke Nemačka donosi 3.4.2012. iznenadnu odluku o zabrani satelitskog emitiranja Press TV u Evropi pošto "nema dozvolu za emitiranje u Evropi". U skladu s tom odlukom naređeno je da se prestane emitirati Press TV putem telekomunikacijskih satelita ASTRA. [8], a zabrana će postati službena u oktobru 2012 za celo područje Evrope po naređenju evropske komisije koja će to nakon protesta negirati. [9]

Izvori[uredi - уреди]

Vanjski link[uredi - уреди]