News of the World

Izvor: Wikipedia
News of the World
Wilhelm II News of the World caricature June 1919 by William Orpen.jpg
Izdanje iz 1919.
Tip tjednik
Format tabloid
Vlasnik News Group Newspapers (News International)
Urednik Colin Myler
Osnivanje 1. oktobar 1843.
Zadnje izdanje 10. juli 2011.
Sjedište Wapping, London
Država  Engleska
Tiraž 2,606.397 (april 2011)
Sestrinske novine The Sun, The Times, The Sunday Times
Službeni website www.newsoftheworld.co.uk

News of the World je bila britanska tjedna novina tabloidnog tipa u vlasništvu međunarodnog medijskog poduzeća News Corporation koja je izlazila od 1843. do 2011. godine.

Osnovao ga je u Londonu izdavač John Brown Bell godine 1843. Tada se prodavala po cijeni od tri penija po primjerku, te bila jedna od prvih novina namijenjena prvenstveno nižoj klasi, koja se u tadašnjoj Britaniji dovoljno opismenila da bi takav pothvat postao komercijalno isplativ. List je vrlo brzo stekao reputaciju zbog sklonosti objavljivanju vijesti vezanih uz seksualne prijestupe, a što će ga, u većoj ili manjoj mjeri, pratiti tokom cijelog postojanja. Vrlo brzo je postao najtiražniji od svih nedjeljnjih listova u Londonu. Godine 1891. ga je porodica Bell prodala Lascellesu Carru, čiji će nećak Emsley Carr biti njegov urednik pedeset godina. U to je vrijeme stekao reputaciju intenzivnim izvještavanjem o sportu, ali i promocijom sportskih događaja. Vrhunac popularnosti je stekao 1950. kada je sa tiražom od 9 miliona primjeraka bila najprodavanija novina na svijetu.

Godine 1969. ga je preuzeo australijski izdavač Rupert Murdoch i njegova kompanija News Ltd. nakon žestoke borbe sa suparničkim izdavačem Robertom Maxwellom. List je predstavljao prvu Murdochovu akviziciju tokom koje je do sredine 1980-ih postao jedna od dominantnih figura Fleet Streeta. U decenijama koje su slijedile, list se istakao razotkrivanjem niza skandala vezanih uz britanske celebrityje i članove britanske kraljevske porodice, ali i kontroverzama vezanih uz kršenje privatnosti, pa i nacionalne sigurnosti. Početkom 2010-ih je to eskaliralo u veliki skandal vezan uz neovlašteno prisluškivanje mobitela, odnosno masovno kršenje privatnosti britanskih građana. Rupert Murdoch, suočen s bijesnom reakcijom javnosti, je odlučio ugasiti list.[1] Posljednji broj je izašao 10.7. 2011.

Izvori[uredi - уреди]