Z1 Televizija

Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije
Zagrebačka televizija
Z1 Televizija
Vrsta emitiranja Televizija
Zemlja  Hrvatska
Razina Gradska
Početak emitiranja 30. srpnja 2004.
Raniji nazivi Zagrebačka televizija, TV Sljeme
Službena stranica z1.com.hr

Z1 televizija (nekad Zagrebačka televizija i TV Sljeme) je lokalna komercijalna TV postaja iz grada Zagreba u Republici Hrvatskoj.

Druga zagrebačka televizija – TV Sljeme – s eksperimentalnim emitiranjem započela je 30. srpnja 2004. godine s koncesijom za grad Zagreb. Prvi glavni urednik bio je Branko Kuzele koji je i danas urednik. Današnji glavni urednik je Franjo Gregurić.

Početkom 2006. godine Z1 televizija promijenila je vlasničku strukturu i uvela novu programsku shemu u kojoj se posebna pozornost obraća informativnom i zabavnom programu.

Z1 je prva među hrvatskim televizijama uvela i mogućnost javljanja uživo koristeći 3G mobilnu tehnologiju. Reporteri se tako javljaju s terena putem mobilnih telefona sa video opcijom.

Na zagrebačkoj televiziji između ostalih emisija nalaze se ili su se nalazile i Noćna mora Željka Malnara, prijenosi NFL-a, Večernji pressing Nevena Cvijanovića, Vježbanje demokracije Branka Vukšića, Index, Sport Nedjeljom u 13:30, Ćiroskop Miroslava Blaževića, Opasne veze Tihomira Dujmovića, Rubala show dr. Drage Rubale itd.

Pokrivenost[uredi - уреди | uredi izvor]

Signalom s RTV Tornja na Sljemenu u multipleksu D na K42 UHF-a Z1 se može pratiti na cijelom području digitalne regije D4 (Zagrebačka županija, Krapinsko-zagorska županija, dio Sisačko-moslavačke županije i dio Karlovačke županije. Z1 se može također pratiti i u drugim krajevima Hrvatske, preko MaxTV-a i DIGI TV-a.

Z1 danas emitira svoj program nekodirano i putem satelita Eutelsat 16A na poziciji 16° istočno (DVB-S2 11637 H, SR 30000, FEC 5/6), pa je tako dostupna u cijeloj Europi.

Kontroverze[uredi - уреди | uredi izvor]

22. siječnja 2016. je hrvatsko Vijeće za elektroničke medije odlučilo da 26. siječnja 2016. Z1 Televiziji na tri dana oduzme koncesiju zbog toga što je tri dana ranije, u emisiji Markov trg, voditelj Marko Jurič upozorio građane da ne hodaju u blizini sjedišta Srpske pravoslavne crkve u Zagrebu, jer bi im "djecu četnik mogao zaklati", a što je protumačeno kao govor mržnje. [1]

Izvori[uredi - уреди | uredi izvor]

Vanjske poveznice[uredi - уреди | uredi izvor]