Slobodna Bosna

Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije
Idi na navigaciju Idi na pretragu

Slobodna Bosna je bio istraživački sedmični časopis za vijesti, sa sjedištem u Sarajevu, Bosna i Hercegovina.[1] Pokrenut je u avgustu 1995. kao štampano izdanje, a 2000. godine je počelo postojati onlajn izdanje. Štampano izdanje je ukinuto u decembru 2015, od kada je dostupan samo kao onlajn časopis.

Profil[uredi - уреди | uredi izvor]

Česta istraživanja korupcije koja su sprovodili novinari Slobodne Bosne dovela su do toga da glavni urednik Senad Avdić bude tužen. Dana 23. juna 1999, Sarajevski opštinski sud osudio je Avdića na dvomjesečnu uslovnu kaznu zbog optužbi za krivičnu klevetu.[2] Odbor za zaštitu novinara osudio je kaznu protiv Senada Avdića nazivajući je kršenjem međunarodnih normi slobode novinarstva. Ista organizacija izvještava o brojnim slučajevima u kojima novinari sedmičnjaka Slobodna Bosna, kao rezultat svog rada, pretrpjeli lične napade, a isto tako se izvještava i o prijetnjama koje su pojedini lokalni političari otvoreno upućivali tadašnjem uredniku Edinu Avdiću. Nedavno su čak i međunarodne institucije poput predstavnika OESS-a za slobodu štampe osudile napade koje je ovaj časopis pretrpio, poput pokušaja paljenja ulaza u sjedište Slobodne Bosne u septembru 2013. godine.[3]

Prije promjena u rukovodstvu rivalskog časopisa BH Dani, i transformacije Slobodne Bosne u isključivo online izdanje, ova dva časopisa smatrana su sjedištima najkompetentnijeg istraživačkog novinarstva u Bosni i Hercegovini.[4] Od početka 2016. časopis se prestao štampati i postao je dostupan samo na internetu. Neki lokalni promatrači i ovaj su zaokret ocijenili kao dokaz napada na nezavisno novinarstvo, a gašenje štampanog izdanja ocjenjuje se kao rezultat snažnih ekonomskih pritisaka.

Rivalski časopis BH Dani sumnja da je Senad Avdić bio obavještajac poznat kao Šćepo koji je radio za tajnu srbijansku policiju, pri čemu je uspostavljao veze koje je kasnije eksploatisao u svom uredničkom radu/angažmanu. Slobodna Bosna je postao prilično nepopularan list među zajednicom Bošnjaka, nakon što je njegov glavni urednik promovisao knjigu Dominika Ilijaševića Come, etničkog Hrvata osuđenog za ratni zločin počinjen nad civilima bosanskih Muslimana u opštini Kiseljak od strane hrvatskih snaga tokom Hrvatsko-bošnjačkog rata 1992–94.[5]

Časopis ima jaka sekularna gledišta.[6]

Reference[uredi - уреди | uredi izvor]

Vanjski linkovi[uredi - уреди | uredi izvor]