Istraga (TV emisija)

Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije
(Preusmjereno sa Istraga (TV-emisija))
Idi na navigaciju Idi na pretragu
Istraga
Žanr kriminalističko-dokumentarni
Format TV magazin
Kreator Andrej Rora
Voditelj Robert Valdec
Zemlja porijekla  Hrvatska
Jezik/ci hrvatski
Broj epizoda 150
Produkcija
Trajanje 60 min. po epizodi
Producentska kompanija/e Core Media
Emitiranje
Originalni kanal Nova TV
Originalno prikazivanje 2004.26. veljače 2009.

Istraga je hrvatski kriminalističko-dokumentarni TV-magazin koji se prikazivao na programu kanala Nova TV od 2005. do 2009. Emisija je kao temu imala kriminal u suvremenoj Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na najteža kaznena djela kao što su ubojstva, silovanja i ratni zločini. Koncept serije je osmislio Andrej Rora, a voditelj bio novinar Robert Valdec.

Svaka od emisija se sastojala od nekoliko reportaža vezanih uz aktualne kriminalističke slučajeve, kao i praktične savjete gledateljima kako svoje živote i imovinu sačuvati od potencijalnih kriminalaca. Najpopularniji, ali i najkontroverzniji, dio emisije su, pak, bile rekonstrukcije zločina pri čemu su nastupali naturšcici i profesionalni glumci.

Iako je hvaljena kao jedan od rijetkih primjera istraživačkog novinarstva na hrvatskim televizijama, Istraga je s vremenom počela izazivati kontroverze. Jedan od razloga je bio neuobičajeno realističan i eksplicitan prikaz najbrutalnijih oblika nasilja, uključujući ono nad malom djecom, u rekonstrukcijama zločina, a što je dio javnosti smatrao neprimjerenim za elitni termin. U kasnijim je sezonama, međutim, sadržaj velikim dijelom bio posvećen ratnim zločinima počinjenim u ratovima 1990-ih, pri čemu se emisija gotovo isključivo bavila zločinima koji su nad Hrvatima na području tzv. RSK izvršili njihovi srpski susjedi. Emisija je zbog toga bila optuživana da promiče međunacionalnu mržnju, ali i radikalno desni svjetonazor; tome je dosta doprinijela epizoda u kojoj je kontroverzni pjevač Marko Perković Thompson objašnjavao svoje stavove odnosno reagirao na zabranu svog koncerta u Puli krajem 2008. [1] Emisija je nekoliko mjeseci nakon toga skinuta s programa.

Godine 2012. je postala predmetom istrage hrvatskih vlasti zbog navodnih financijskih malverzacija u koje je navodno bio upetljan Siniša Svilan, urednik Zabavnog programa Nova TV. [2]

V. također[uredi - уреди | uredi izvor]

Izvori[uredi - уреди | uredi izvor]