CNN

Iz Wikipedije, slobodne enciklopedije
Jump to navigation Jump to search
CNN
CNN
Zemlja SAD
Vlasnik Turner Broadcasting System, Inc.
Početak emitiranja 1. lipnja 1980.
Slogan "The Worldwide Leader in News"
"CNN = Politics"
"The Best Political Team on Television"
"CNN = Money"
Službena stranica CNN.com
Sjedište CNN-a u Atlanti

CNN, što je skraćenica za Cable News Network, međunarodni je celodnevni informativni kanal koji se emitira putem satelita i kabelske televizije. Osnovao ga je Ted Turner 1980. godine. Sjedište mreže je u Atlanti. Najveći CNN-ov medijski poduhvat bio je način na koji je ta televizijska mreža pratila Zaljevski rat nakon čega se i formalno televizijska stanica uzela oblik "nevjerovatno moćnog uređanja za oblikovanje percepcije gledalaca" [1]

Mnoge televizijske mreže, poput Sky Newsa, Euronewsa,Al Jazzere i Press TV, kasnije su slijedile izvornu ideju CNN-a.

Gledanost u svetu[uredi - уреди | uredi izvor]

Po podacima kompanije Time Warner stanicu CNN International na engleskoj jeziku je moguće gledati u 212 država i teritorija [2]. Kako bi se dodatno povećala gledanost kompanija je osnovala i informativne televizijske stanice na drugim jezicima. Te stanice su:

Međunarodne kritike[uredi - уреди | uredi izvor]

CNN je gotovo redovno od stranih vlada i organizacija bio optuživan kao propagandno sredstvo u promoviranju američkih političkih ciljeva. Najčešće CNN je optuživan za zauzimanje projevrejskih to jest antiarapskih stajališta o događajima na bliskom istoku, ali je također žestoku optužen od Kine zbog antikineskih stajališta tako da je tamo nastala poslovica "Nemoj biti kao CNN" što u prevodu znači "Nemoj biti pristran" [3] [4] [5].

Osim redovnog informativnog programa koji je po mišljenju kritičara pristran CNN povremeno ima problema s "tehničkim pogreškama". Dvije od najpoznatijih "pogrešaka" u razdoblju 2005 - 2010 koje su dovele do međunarodnih osuda su one iz doba Rata u Južnoj Osetiji kada je CNN prikazao slike grada Chinvali kojega je uništila Gruzijska vojska (koju podržava SAD) dok se čitao tekst o napadima Ruske vojske tako da ispada kao da ga je ona uništila [6] i "greška" u prevodu govora iranskog predsjednika koji je 2006. godine izjavio:"Iran ima pravo na nuklearnu energiju, a cilizirane nacije nemaju potrebe za nuklearnim oružjem" dok je to CNN preveo:"Korištenje nuklearnog oružja spada u Iranska prava" [7] (u skladu s SAD politikom). Na prostoru bivše Jugoslavije je jedna od najpoznatijih takvih pogrešaka vezana uz reportažu o demonstracijama srpskih nacionalista povodom hapšenja Radovana Karadžića ilustriranih snimkama daleko spektakularnijih i nasilnijih demonstracija mađarske desnice u Budimpešti. [8]

Izvori[uredi - уреди | uredi izvor]

Vanjske veze[uredi - уреди | uredi izvor]

Službena stranica